- Els municipis han d’activar legalment les ràdios locals.
- Habilitació d’espais mínims i dotació tècnica per a emissió en FM i Internet.
- Generació de productes amb durada i freqüència lliure, però estable.
- Assumir la continuïtat de l’emissió amb la connexió a la ràdio universitària de l’àrea d’influència.
- Crear equips o fomentar la seua creació, que no tenen per què ser institucionals: poden ser associacions locals, i també tècnics que destinen des de mitja hora diària a una hora a la setmana.
- Les Universitats que compten amb ràdio han de possibilitar que l’abast de l’emissió siga corresponent a la seua àrea d’influència. Per això han de poder comptar amb les emissores locals com a repetidors.
- Han de programar tenint en compte les necessitats del projecte: Informació general d’àmbit territorial, culturals, formativa, etc… pensant en els veïns i veïnes, estudiants o no.
- Els programes reservats a estudiants poden ser emesos en les franges de desconnexió local.
- Coordinació general de les emissions, horaris de desconnexió i escales de programes (local, comarcal autonòmica, nacional, estatal o internacional: programació musical, etc…).
- Creació de productes comuns a totes les universitats i territoris. Per exemple, programes d’informació internacional, de tot l’àmbit lingüístic….
- Mantenir la titularitat del projecte i condicionar-lo al compromís de promoció lingüística.